Tantárgy kódja
TKO9117
Tantárgy neve
Portfólió
Tantárgy angol neve
Portfolio
Kredit
2
Félévi követelmény
Gyakorlati jegy
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TKO9115
Ajánlott félév
10
Cél
A portfólió célja, hogy bizonyítsa, hogy a hallgató képes önreflexióra, a képzés különböző területein elsajátított tudását integrálni és alkalmazni, a munkája szempontjából meghatározó tudományos, szakirodalmi eredményeket, továbbá a tanítás vagy a pedagógiai feladat eredményességét értékelni.
A hallgató kompetenciáinak fejlődését dokumentálja az alábbi fő területeken:
- a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése,
- a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése,
- a pedagógiai folyamat tervezése,
- a tanulás támogatása, szervezése és irányítása,
- a pedagógiai folyamatok és a tanulók értékelése,
- a kommunikáció, a szakmai együttműködés és a pályaidentitás,
- az autonómia és a felelősségvállalás.
Cél angol
The objective of this portfolio to detect if the students are able to make self reflexion, to apply their knowledge in practice, and to analyse the results of academic researches, and the effectiveness of pedagogical lessons. This portfolio marks the development of students capacity in the following areas: Personality development, personal treatment. The ability to organise community groups. Pedagogical process planning. To organise the pedagogical process. To assess students. Communication, cooperation and professional identity. Autonomy and responsibility.
Tartalom
elsajátítása: önreflexió a gyakorlatban, a tanítás és a pedagógiai folyamatok eredményességének értékelése, a portfólió helye és szerepe a tanárképzés rendszerében.
A portfólió írására való felkészítés (részben) a követő szemináriumokon történik.
Tartalom angol
Knowledge about how to make this portfolio: self-reflexion in practice, to valuation the effectiveness of pedagogical lessons, the place of this portfolio in the teachers' training college. The preparation for making the portfolio taking place in the next seminar.
Számonkérés
gyakorlati jegy
Számonkérés angol
term grade
Irodalom
Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadói Kör, Budapest.
2. Falus Iván-Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, Budapest.
3. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfólió:
http://www.nyf.hu/pkk/sites/www.nyf.hu.pkk/files/tanarkepzo_anyagok/tanari_mes
terkepzes/osszef_szakm_gyak/06_tanari_portfolio.pdf
Irodalom angol
Szivák Judit (2003): A reflektív gondolkodás fejlesztése. Gondolat Kiadói Kör, Budapest.
2. Falus Iván-Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Gondolat Kiadói Kör, Budapest.
3. Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfólió:
http://www.nyf.hu/pkk/sites/www.nyf.hu.pkk/files/tanarkepzo_anyagok/tanari_mes
terkepzes/osszef_szakm_gyak/06_tanari_portfolio.pdf
Tantárgyfelelős intézet kódja
API
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Márton Sára Katalin