Tantárgy kódja
MAO9201
Tantárgy neve
Blokkszeminárium (Módszertani követő szeminárium 2.)
Tantárgy angol neve
Seminars in blocks (based on methodology 2.)
Kredit
1
Félévi követelmény
Minősített aláírás
Heti óraszám
0 + 1
Elmélet
+ Gyakorlat
Előkövetelmény
TKO9200E
Ajánlott félév
10
Cél
A tárgy célja a közvetlenül az összefüggő egyéni iskolai gyakorlathoz kapcsolódó szakmódszertani (diszciplináris, interdiszciplináris tantárgy-pedagógiai) ismeretek átadása.
A kialakítandó kompetenciák között elsősorban szerepel az, hogy a szaktárgyi felkészültségével kapcsolatban önreflexióra és önkorrekcióra legyen képes a hallgató.
Cél angol
The objective of this subject is to transfer professional methodological knowledge related directly to the related personal school practice. Amongst the competences to be created under this seminar the most important is that the student will be able to exercise self-reflexion and self-correction.
Tartalom
A különböző tudásterületek közötti összefüggések mélyebb megismerése.
Egyéni tanítási problémák ismertetése, csoportos megvitatása.
Óramodellek módszertani elemzése.
Az összefüggő iskolai gyakorlaton szerzett tapasztalatok feldolgozása.
Tartalom angol
Deeper understanding of correlations between various areas of knowledge. Group discussion of personal problems from teaching experience. Methodological analysis of class models. Discussion of related school teaching exercises.
Számonkérés
prezentáció: minősített aláírás
Számonkérés angol
presentation: signature with qualification
Irodalom
Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanulás tanulásában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 2004.
Fischer Robert (1999): Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest
Szabó Kálmán: Osztályfőnöki kézikönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 1997.
Szekszárdi Júlia (szerk.): Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. OKI Kiadó – Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001.
Irodalom angol
Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanulás tanulásában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 2004.
Fischer Robert (1999): Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest
Szabó Kálmán: Osztályfőnöki kézikönyv. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 1997.
Szekszárdi Júlia (szerk.): Nevelési kézikönyv nem csak osztályfőnököknek. OKI Kiadó – Dinasztia Tankönyvkiadó, 2001.
Tantárgyfelelős intézet kódja
NYI
Tantárgyfelelős oktató
Dr. Antal Attila